IAMVI COLLECTION

 Δύο νέοι μηχανικοί από την Πάτρα, ο Γιώργος Παπανικολάου και ο Δημήτρης Τσαλπατούρος, με αφορμή το θυμικό της γεύσης από τα γλυκά της γιαγιάς του πρώτου, αποφάσισαν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο των τροφίμων λανσάροντας την άνοιξη του 2015 την πρώτη σειρά από χειροποίητα γλυκά του κουταλιού και μαρμελάδες. Χρειάστηκε ένας χρόνος έρευνας και μελέτης, αρκετό μεράκι και αποφασιστικότητα ώστε να δημιουργηθεί στην Παραλία Πατρών η επιχείρηση παρασκευής και συσκευασίας χειροποίητων προϊόντων IAMVI.

Σε μόλις τρία χρόνια, το αποτύπωμα του εγχειρήματος είναι σημαντικό, με την προϊοντική γκάμα να μετρά 11 κωδικούς σε γλυκά του κουταλιού και δύο σε μαρμελάδες, που μέχρι το τέλος του έτους θα ανέλθουν σε 6-7, καθώς και μια πιο περιορισμένη γκάμα σε σιρόπια. «Χρησιμοποιούμε μόνο εκλεκτά αγνά υλικά, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην προσεκτική επιλογή και διαλογή των φρούτων, ώστε να επιτύχουμε ένα άρτιο γευστικό αποτέλεσμα.Τα προϊόντα μας διατίθενται σε περιορισμένες ποσότητες επειδή λειτουργούμε με βάση την εποχικότητα κάθε φρούτου, γιατί αυτό μας εξασφαλίζει την υψηλή ποιότητα που απολαμβάνει ο καταναλωτής» αναφέρει στο «ΜΜ» ο κ. Τσαλπατούρος.

Τα προϊόντα διατίθενται στην εγχώρια αγορά σε σημεία delicatessen,ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει συνεργασίες με αλυσίδες λιανικής. Μέχρι στιγμής το εγχείρημα έχει απορροφήσει ίδια κεφάλαια περί τα 100.000 ευρώ και όπως αναφέρει ο κ. Τσαλπατούρος δρομολογείται και μια νέα επένδυση της τάξεως των 40.000 ευρώ που αφορά τον εκσυγχρονισμό και την αγορά νέων μηχανημάτων.Για την εν λόγω επένδυση προσδοκάται η ένταξη στα προγράμματα Leader, που σύντομα θα προκηρυχθούν από την περιφέρεια.

Η παραγωγική δυναμική σήμερα ανέρχεται σε περίπου 4.000 - 5.000 βαζάκια ανά κωδικό, επίδοση ιδιαίτερα σημαντική με γνώμονα ότι πρόκειται
για μια χειροποίητη διαδικασία.Τα βαζάκια διατίθενται σε διάφορα μεγέθη: από 130 γραμμάρια έως και δυόμισι κιλά το μέγιστο.Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της πενταετίας, οι συντηρητικές προβλέψεις αναμένουν έσοδα πέραν των 80.000 ευρώ, με τον μέχρι στιγμής ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να βαίνει αυξανόμενος.

Η στόχευση της IAMVI είναι η κατάκτηση των αγορών στο εξωτερικό,με την πρώτη γεύση του εγχειρήματος να φέρει το άρωμα του Παρισιού. Ήδη το 2016 τα προϊόντα της IAMVI φιλοξενήθηκαν στο περιοδικό «Le Μonde de l’ epicerie fine», εξειδικευμένο σε γκουρμέ προϊόντα, με το γλυκό νεραντζάκι μάλιστα να αποσπά το δεύτερο βραβείο σε σχετικό διαγωνισμό που διοργάνωσε το περιοδικό την ίδια χρονιά.

Η διάθεση σε γαλλικά delicatessen ράφια έχει ξεκινήσει από το 2016, ωστόσο «τρέχουν» και οι διαδικασίες για κλείσιμο συνεργασιών και στις
αγορές της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Κύπρου, της Ιταλίας και της Αγγλίας, ενώ σε αρχικό στάδιο βρίσκονται συζητήσεις για είσοδο στην Ινδία, στον Καναδά και τις ΗΠΑ.«Τα γλυκά του κουταλιού είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία και είναι πιο εύκολο να διεισδύσουν στο εξωτερικό, καθώς προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών τόσο σε επίπεδο γεύσης όσο και ποιοτικών χαρακτηριστικών» αναφέρει ο κ. Τσαλπατούρος.

Πάντως, η ποιότητα και η γεύση των προϊόντων της IAMVI επιβραβεύτηκε στον διαγωνισμό Great Taste Awards 2017, με το γλυκό περγαμόντο να αποσπά τρία χρυσά αστέρια και το γλυκό σύκο να αποσπά ένα χρυσό αστέρι.

Της Δανάης Αλεξάκη
dalex@naftemporiki.gr

Πηγή: Η NΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ 2018